Aktuality


Občas je potřeba provést nějakou změnu

Po naší dlouhé činnosti ve firmě SHB jsme se rozhodli zkusit něco jiného a vydali jsme se na další cestu již samostatně.

Odchod jsme avizovali dlouho dopředu a dnes nastal okamžik, kdy jsme byli v práci naposledy.

1. září začíná oficiálně školní rok a my také nastupujeme do první třídy. Bude to těžké, tak nám alespoň držte palce!

KAMARO PROJEKT
KAMARO PROJEKT



Nyní jsme tedy dvě osoby samostatně výdělečně činné, vystupující společně pod značkou KAMARO PROJEKT.

Roman, 31.8.2017

 


Nová dílna

Do nového roku v nové dílně! Celkově jsem se vešel do 25m2. Ještě chybí nějaké dodělávky (zelená střecha, rekonstrukce vstupních dveří, vzduchotechnika pro odtah vzduchu). V budoucnu přijde doplnit ještě menší kombinace soustruh/frézka do zbývajícího volného prostoru.
Za šedými dveřmi je prostor pro lakování a je tam i umístěný kompresor. Nad lakovnou je malý sklad na materiál. Uvnitř lakovny jsem nefotil.

Celkový pohled
Celkový pohled


Z jiné strany
Z jiné strany


Interiér s kamny
Interiér s kamny


V dílně - zátiší
V dílně - zátiší


Svařovací rám a pískovačka
Svařovací rám a pískovačka


Nahá baba nesmí chybět
Nahá baba nesmí chybět


Na polici je vidět, kolik mě ještě čeká práce
Na polici je vidět, kolik mě ještě čeká práce


Za šedými dveřmi je lakovna
Za šedými dveřmi je lakovna


Na konec roku proběhla malá kolaudace spojená s již tradičním Silvestrovským svařákem se sousedy.

Z kolaudačky
Z kolaudačky

Roman, 1.1.2017

 


Vidlice dokončena

Takže vidlice na 29er je dokončena. Pár fotek v hotovém stavu.

Celkový pohled
Celkový pohled


Patky s pevnou osou
Patky s pevnou osou


Post mount
Post mount


Lakovaný krk vidlice
Lakovaný krk vidlice


Rozměry
Rozměry


Přední pohled
Přední pohled


Detail loga u patky
Detail loga u patky


Patky na pevnou 15mm osu
Patky na pevnou 15mm osu


S nábojem a kotoučem...
S nábojem a kotoučem...


...ještě jednou...
...ještě jednou...


...a do třetice
...a do třetice


Podpis na závěr
Podpis na závěr


Roman, 14.6.2016

 


Vidlice

Moje druhá vidlice. Tentokrát na 29er a poputuje na Slovensko. Geometrie je přizpůsobená rámu, délka 485mm, offset 46mm, výsledný trail po osazení bude 90mm.
Vidlice je připravena pro pevnou osu 15x100 a přímé uchycení brzdového třmenu pro kotouč o velikosti 180mm.
Nyní je ve fázi před finálním lakem.

Celkový pohled
Celkový pohled


Patky na pevnou osu
Patky na pevnou osu


Další pohled na patky
Další pohled na patky


Uchycení brzdy
Uchycení brzdy

Roman, 28.5.2016

 


Návrat z Malty

Ve středu jsme se vrátili z našeho týdenního pobytu na Maltě. Využili jsme volných dní, přidali k tomu pár dní dovolené a vyrazili na tento malý ostrůvek.
Ostrov je to opravdu malý, ale má co nabídnout. Zejména, když právě probíhají Velikonoce, které jsou na Maltě opravdu vyhlášené.
Na článek a fotečky si budete muset chvilku počkat, nestíhám... Ale dopředu prozradím, že to byla pecka!

...asi taková pecka to byla...
...asi taková pecka to byla...

Roman, 1.4.2016

 


Moje první vidlice

I když zrovna nemáme v tomto období přebytek volného času, stavba kol relativně dobře pokračuje. Rám pro moje kolo, který je obdobou nedávno představeného kola pro Katku, je již dotažený do stejné fáze rozpracovanosti.

Tento týden jsem si zkusil také výrobu své první pevné vidlice. Nebude určena pro tato nové kola, protože je pro ně hodně masivní. Je určena na expediční speciál. Teda až bude kompletně dokončena včetně návarků na kotoučovou brzdu a předního nosiče na míru.

Celkový pohled
Celkový pohled


Z profilu
Z profilu


Detail pájení
Detail pájení

Roman, 19.3.2016

 


kamaro 003 - zatím v rozdělaném stavu

Pustil jsem se do výroby nového kola pro Katku. Ta hromada trubek z poslední aktuality se pomalu mění na nový rám.

Takto to vypadá z profilu
Takto to vypadá z profilu

Udělal jsem i první kus atypických řidítek, ale pravděpodobně ještě doznají změn, protože na celku vypadají dost masivně. Tyto jsou navíc určeny na moje kolo, které bude podobné konstrukce.

Pohled na řidítka
Pohled na řidítka

Také vidlice je zatím pouze provizorní, abych mohl rám nějakým způsobem nafotit. Bude nahrazena subtilnější vidlicí s rovnýma nohama.

Pohled zezadu...
Pohled zezadu...


... a zepředu
... a zepředu

Na rámu je stále ještě dost práce, bude doplněný integrovaný minimalistický nosič, dokončena oblast za hlavovou tubkou, dokončeno vnitřní vedení atd.

Takto to většina lidí uvidí :-)
Takto to většina lidí uvidí :-)

Protože se jedná o kolo pro Katku, tak jsou detaily provedeny trochu odlišně.

Oblast u středové spojky
Oblast u středové spojky

Hlavová trubka je provedena technikou bi-laminated s doplněným logem. Vše je pájeno mosazí a poté začištěno. Kompletní výroba hlavové trubky zabrala 11 hodin.

Bi-laminated
Bi-laminated

Kolo bude vybaveno 11 rychlostní převodovkou Shimano Alfine doplněnou o řemenový pohon. Součástí převodovky je nehezké rameno, které drží zakončení bowdenu. Toto rameno jsem odstranil, nahradil jej speciální podložkou stejného tvaru a řadící lanko jsem přivedl k náboji přímo rámem. Na zakončení je osazena gumová harmonika pro zamezení znečištění a zhoršení funkce řazení.

Alfine s upraveným vedením lanka
Alfine s upraveným vedením lanka

Zadní patky umožňují napnutí řemenu a sedlová vzpěra je na pravé straně rozebiratelná, aby se řemen mohl prostrčit rámem.

A z druhého úhlu
A z druhého úhlu

Roman, 15.2.2016

 


Materiál na další stavbu připraven

Už mám pohromadě materiál na další stavby, které mě čekají. Budu dělat dva rámy současně, bude se jednat o cestovní kola pro mě a Katku.
Bude to trochu usedlejší než nedávno představené kolo v růžovo-zlaté kombinaci, ale i tak to bude dost netradiční.
Kola budou mít malý integrovaný nosič na postranní brašny, pohon bude zprostředkován jedenáctirychlostní převodovkou Shimano Alfine poháněnou řemenovým převodem. Kolo bude doplněno atypickými řidítky vlastní výroby, integrovanou sedlovkou, blatníky a opět i osvětlením. Počítá se s umístěním baterií v rámu podobně jako u předchozího modelu.

Hromada trubek
Hromada trubek

Materiál je taková střední třída od italského Columbusu, konkrétně sada Zona. Horní rámová trubka bude zdvojená a bude v jedné křivce přecházet přímo do sedlových vzpěr.

Zadní nerezové patky - pevná část
Zadní nerezové patky - pevná část

Tentokrát mě čeká i výroba vidlic, materiál je již také připravený. Přední osa by měla být pevná 100x15, brzdy budou kotoučové.

Materiál na vidlice
Materiál na vidlice


Je to poměrně hodně práce, takže na výsledek si ještě dlouho počkáte.

Roman, 20.12.2015

 


kamaro 001

Po dloooouhé době jsem konečně dokončil kolo s výrobním číslem 001. Nějak se to celé protáhlo, dlouho jsem čekal na výrobu atypických dílů. Nicméně kolo je již na světě a má za sebou prvních pár kilometrů.

Tak to je ono (při západu slunce)
Tak to je ono (při západu slunce)


A pohled zezadu za denního světla
A pohled zezadu za denního světla


Opět se jedná o rám z Cr-Mo trubek, pájený mosaznou pájkou s následným ručním zabrušováním spojů.
V rámu je integrované osvětlení, vpředu 3 LED diody, vzadu 5 kousků. Uvnitř rámu je nabíjecí Li-ion baterie, která se nabíjí prostřednictvím konektoru na sedlové trubce.
Již dříve představený řemenový pohon byl určený právě pro toto kolo a pohání dvourychlostní náboj Sturmey-Archer, změna rychlostí se provádí krátkým zašlápnutím dozadu (čili nepotřebuje řadící páky). Přední náboj je také od Sturmey-Archer, brzdy byly doplněny ultralehké od KCNC ve zlatém eloxu, hlavové složení od Chrise Kinga v barvě téměř odpovídající rámu a na integrované sedlovce to vše doplňuje Brooks s modelem Swift.
Řidítka 3ttt Podium jsou držena vyrobeným Cr-Mo představcem, brzdové páky dodalo Tektro.
Další vybavení je již z garážových zbytků, kliky a středová osa je od Campagnola, ráfky Remerx Stormy, vidlice je celokarbonová (původně z Cannondalu).

Řemenový pohon
Řemenový pohon


Hlavová část
Hlavová část


Tak ať jezdí!

Roman, 8.12.2015

 


Řemenový pohon

Pro moje nové kolo je již připravený řemenový pohon. Jedná se již o třetí generaci, která snad vychytá neduhy předchozích dvou generací. Když si vzpomenu jak vypadala a fungovala první verze, tak je zde nějaký pokrok vidět.
Přední řemenice má 48 zubů, zadní 24 zubů. Pohánět bude dvourychlostní náboj Sturmey-Archer, který má lehčí převod shodný s primárním a těžší převod s převodovým poměrem 1,38. Výsledný těžší převod tak bude mít 2,76. Řazení probíhá krátkým zašlápnutím dozadu, nejsou tak potřeba žádné ovládací prvky. Řemen má šířku 10mm a je použitý standardní průmyslový řemen.
Přední řemenice bude uchycena na přeleštěných klikách Campagnolo, zadní přes nerezový unašeč bude uchycena na zadní náboj.
Rám je již téměř hotový, jen je potřeba ho dodělat :-) Chybí lak a pár doplňků. Bohužel mám teď nohu dlouhodobě v dlaze a tak v dílně nic neudělám.

Pohled na celý komplet
Pohled na celý komplet


Detail
Detail


Detail
Detail


Detail
Detail


Roman, 2.7.2015

 


 1  2  3  4  5 .. 7

   

© kamaro, XHTML 1.1, CSS 2.1, vygenerováno za 0.03 s