Slovenský Ráj 2008

Další velikonoční výlet do Slovenského Ráje, letos ale nebylo tolik sněhu a ledu jako v roce 2005. Okoupat jsme se jeli do termálních lázní ve Vrbově. Slovenský Ráj 2008

1. den, 21.3.2008, Frýdek - Hrabušice

Kolem půl třetí odjíždíme z Frýdku-Místku dvěmi auty. Jedeme přes Žilinu, Ružomberok, Poprad do Hrabušic, kde máme domluvené ubytování. Večer jdeme do hospody, je obtížně najít nějakou otevřenou. Když není zavřená, tak je v ní hodně nakouřeno. Nakonec jsme skončili v nové hospodě poblíž kostela.

2. den, 22.3.2008, Veľký Sokol - Vrbov

Ráno vyrážíme auty do Píly, odkud jdeme cestou kolem řeky k ústí doliny Veľký Sokol. Touto dolinou jdeme nahoru, procházíme soutěskou Kamenná vráta a Róthovou roklinou. Po cestě je hodně žebříků, fotíme vodopády a zmrzlé ledové útvary. Nahoře se vydáváme po červené sestupové značce zpět do Píly. Původně jsme chtěli sejít dolinou Stredné Piecky, ale přes den sněžilo a  dřevěné žebříky hodně klouzaly. Cesta dolů vede lesem a není tak zajímavá jako cesta nahoru dolinou. Z Píly jedeme zpět do Hrabušic. Vaříme si oběd a kolem 16.30 jedeme do termálních lázní ve Vrbově. Vstupné po 16. hodině je 140,— Sk/os (jinak 190,— Sk/os). Je zde jeden teplý bazén (37°C) a jeden plavecký bazén (29°C). Do obou bazénů přitéka sirná voda, takže voda má hnědou barvu, smrdí sírou a  nad hladinou se vytváří hustá mlha. V hospodě si dáváme pivo a kofolu a kolem 19. hodiny jedeme zpátky do Hrabušic.

3. den, 23.3.2008, Stredné Piecky - Malý Kyseľ - Velký Kyseľ

Ráno jedeme jedním autem do Píly, a druhé auto necháváme zaparkované v Podlesku na parkovišti. Z Píly jdeme vzhůru dolinou Stredné Piecky. Na horním okraji této doliny je přístřešek, zde svačíme. Scházíme dolinou Malý Kyseľ k rozcestí, jdeme sice v opačném směru, ale je zde málo lidí. Na rozcestí za Malým Kyseľem svačíme, Standa s Janou jdou Kláštorskou dolinou a přes Prielom Hornádu do Hrabušic. Ostatní jdeme krátký okruh okolo Obrovského vodopádu a poté vzhůru dolinou Velký Kyseľ a na rozcestí Gľac – Malá poľana. Tady se dělíme na dvě skupiny, jedna skupina jde přes rozcestí Malá poľana do Píly a druhá skupina jde po asfaltové cestě do Podlesku. Večer jsme se sešli u nahřátých kamen a teplé večeře.

4. den, 24.3.2008, Hrabušice - Frýdek

Přes noc napadlo asi 15 centimetrů sněhu. Dnes jsme chtěli jit dolinou Suchá Belá, ale kvůli sněhu to vzdáváme, klouzalo by to. Jedeme tedy domů, cestou navštěvujeme kostel v obci Svätý Kríž (již tradiční zastávka na velikonoční pondělí). Zde stojí dřevěný artikulární kostel, který určitě stojí za návštěvu. Po prohlédnutí jedeme přes Ružomberok a Žilinu, pod Strečnem se stavujeme na oběd.

Ubytování

Ubytování jsme měli předem domluvené v penziónu AGRO privát v Hrabušicích. Objednané jsme měli 2 pokoje, v jednom pět postelí a v druhém čtyři. Sociální zařízení pro tyto dva pokoje bylo společné a  bylo tvořené jedním WC, dvěmi sprchami a dvěmi umyvadly. Vše bylo čisté a funkční. Ve spodní části je kuchyňka s kamny, připravené dřevo, plynový sporák, velký stůl a potřebné nádobí. Ubytování v penzionu AGRO Privát stojí 200,— Sk/os na 1 noc, tato cena se nám zdá velice slušná. Nutno připočíst ještě rekreační poplatek 15,— Sk/os. V případě zájmu je možné si domluvit projížďky na koních (majitelé vlastní 3 koně), k dispozici je také mikrobus. My jsme však mikrobus nevyužili. O naši bezpečnost se staral pes Belo (vypadal jako ovečka), kterého by ukradli i s boudou a ještě by u toho vrtěl ocasem.

Termální koupaliště Vrbov

v tuto dobu byly napuštěny pouze dva bazény a to ten nejteplejší a poté plavecký. Vstupné podstatně zdražilo (oproti naší poslední návštěvě v létě 2006), ale i tak je stále výhodnější než v aquaparku v Popradě. Toto koupaliště je otevřené celoročně do 20 hodin, celodenní vstupné je 190,— Sk/os, po 16. hodině je vstup za 140,— Sk/os.

Náklady na cestu pro 3 osoby

Benzín (571 km)550,— Kč
Pojištění228,— Kč
Ubytování1935,— Sk (1548,— Kč)
Dálniční známka150,— Sk (120,— Kč)
Jídlo z  domova309,— Kč
Jídlo a  pití na Slovensku450,— Sk (360,— Kč)
Termální lázně450,— Sk (336,— Kč)