Po naší dlouhé činnosti ve firmě SHB jsme se rozhodli zkusit něco jiného a vydali jsme se na další cestu již samostatně.
Odchod jsme avizovali dlouho dopředu a dnes nastal okamžik, kdy jsme byli v práci naposledy.
1. září začíná oficiálně školní rok a my také nastupujeme do první třídy. Bude to těžké, tak nám alespoň držte palce!
KAMARO PROJEKT
Roman, 31.8.2017
Do nového roku v nové dílně! Celkově jsem se vešel do 25m2. Ještě chybí nějaké dodělávky (zelená střecha, rekonstrukce vstupních dveří, vzduchotechnika pro odtah vzduchu). V budoucnu přijde doplnit ještě menší kombinace soustruh/frézka do zbývajícího volného prostoru.
Za šedými dveřmi je prostor pro lakování a je tam i umístěný kompresor. Nad lakovnou je malý sklad na materiál. Uvnitř lakovny jsem nefotil.
Celkový pohled
Z jiné strany
Interiér s kamny
V dílně - zátiší
Svařovací rám a pískovačka
Nahá baba nesmí chybět
Na polici je vidět, kolik mě ještě čeká práce
Za šedými dveřmi je lakovna
Z kolaudačky
Roman, 1.1.2017
Takže vidlice na 29er je dokončena. Pár fotek v hotovém stavu.
Celkový pohled
Patky s pevnou osou
Post mount
Lakovaný krk vidlice
Rozměry
Přední pohled
Detail loga u patky
Patky na pevnou 15mm osu
S nábojem a kotoučem...
...ještě jednou...
...a do třetice
Podpis na závěr
Roman, 14.6.2016
Moje druhá vidlice. Tentokrát na 29er a poputuje na Slovensko. Geometrie je přizpůsobená rámu, délka 485mm, offset 46mm, výsledný trail po osazení bude 90mm.
Vidlice je připravena pro pevnou osu 15x100 a přímé uchycení brzdového třmenu pro kotouč o velikosti 180mm.
Nyní je ve fázi před finálním lakem.
Celkový pohled
Patky na pevnou osu
Další pohled na patky
Uchycení brzdy
Roman, 28.5.2016
Ve středu jsme se vrátili z našeho týdenního pobytu na Maltě. Využili jsme volných dní, přidali k tomu pár dní dovolené a vyrazili na tento malý ostrůvek.
Ostrov je to opravdu malý, ale má co nabídnout. Zejména, když právě probíhají Velikonoce, které jsou na Maltě opravdu vyhlášené.
Na článek a fotečky si budete muset chvilku počkat, nestíhám... Ale dopředu prozradím, že to byla pecka!
...asi taková pecka to byla...
Roman, 1.4.2016
I když zrovna nemáme v tomto období přebytek volného času, stavba kol relativně dobře pokračuje. Rám pro moje kolo, který je obdobou nedávno představeného kola pro Katku, je již dotažený do stejné fáze rozpracovanosti.
Tento týden jsem si zkusil také výrobu své první pevné vidlice. Nebude určena pro tato nové kola, protože je pro ně hodně masivní. Je určena na expediční speciál. Teda až bude kompletně dokončena včetně návarků na kotoučovou brzdu a předního nosiče na míru.
Celkový pohled
Z profilu
Detail pájení
Roman, 19.3.2016
Pustil jsem se do výroby nového kola pro Katku. Ta hromada trubek z poslední aktuality se pomalu mění na nový rám.
Takto to vypadá z profilu
Pohled na řidítka
Pohled zezadu...
... a zepředu
Takto to většina lidí uvidí :-)
Oblast u středové spojky
Bi-laminated
Alfine s upraveným vedením lanka
A z druhého úhlu
Roman, 15.2.2016
Už mám pohromadě materiál na další stavby, které mě čekají. Budu dělat dva rámy současně, bude se jednat o cestovní kola pro mě a Katku.
Bude to trochu usedlejší než nedávno představené kolo v růžovo-zlaté kombinaci, ale i tak to bude dost netradiční.
Kola budou mít malý integrovaný nosič na postranní brašny, pohon bude zprostředkován jedenáctirychlostní převodovkou Shimano Alfine poháněnou řemenovým převodem. Kolo bude doplněno atypickými řidítky vlastní výroby, integrovanou sedlovkou, blatníky a opět i osvětlením. Počítá se s umístěním baterií v rámu podobně jako u předchozího modelu.
Hromada trubek
Zadní nerezové patky - pevná část
Materiál na vidlice
Roman, 20.12.2015
Po dloooouhé době jsem konečně dokončil kolo s výrobním číslem 001. Nějak se to celé protáhlo, dlouho jsem čekal na výrobu atypických dílů. Nicméně kolo je již na světě a má za sebou prvních pár kilometrů.
Tak to je ono (při západu slunce)
A pohled zezadu za denního světla
Řemenový pohon
Hlavová část
Roman, 8.12.2015
Pro moje nové kolo je již připravený řemenový pohon. Jedná se již o třetí generaci, která snad vychytá neduhy předchozích dvou generací. Když si vzpomenu jak vypadala a fungovala první verze, tak je zde nějaký pokrok vidět.
Přední řemenice má 48 zubů, zadní 24 zubů. Pohánět bude dvourychlostní náboj Sturmey-Archer, který má lehčí převod shodný s primárním a těžší převod s převodovým poměrem 1,38. Výsledný těžší převod tak bude mít 2,76. Řazení probíhá krátkým zašlápnutím dozadu, nejsou tak potřeba žádné ovládací prvky. Řemen má šířku 10mm a je použitý standardní průmyslový řemen.
Přední řemenice bude uchycena na přeleštěných klikách Campagnolo, zadní přes nerezový unašeč bude uchycena na zadní náboj.
Rám je již téměř hotový, jen je potřeba ho dodělat :-) Chybí lak a pár doplňků. Bohužel mám teď nohu dlouhodobě v dlaze a tak v dílně nic neudělám.
Pohled na celý komplet
Detail
Detail
Detail
Roman, 2.7.2015