Aktuality

Velký Travný

Dnes jsme byli na výletě na sněžnicích. V původníu plánu byl výstup na Velký Travný z Visalají a poté sestup do Pražma. Tento plán jsme ale museli změnit z důvodu počasí. Během pár posledních dní napadlo půl metru sněhu, který byl sice prachový a lehký, ale hodně se bořil a na sněžnicích nás neunesl. Postup vpřed byl velmi pomalý, pravidelně jsme se střídali a intervali zkracovali. Nakonec jsme se střídali v prošlapávání po zhruba 100 krocích. Ve výšce nad 1000 metrů jsme se v místě návějí sněhu bořili do půlky stehen, hůlky dlouhé 130cm se ztrácely pod sněhem. Na vrcholu Velkého Travného jsme otiskli naše razítko do vrcholové knihy, jestli chcete vidět jak vypadá tak se běžte na Travný podívat. Vzhledem k tomu, že horní část sestupu ve směru na Pražmo je orientačně složitá, jsme pro sestup zvolili stezku do Morávky. Vrátili jsme se 1 kilometr k rozcestí a vypravili se směrem na Morávku. Rozmysleli jsme si to zhruba po 50 metrech boření ve sněhu. Další změna, vrátíme se zpět na Visalaje po námi vyšlapané cestě. Cestou jsme potkali skupinku skialpinistů a běžkařů, jinak nikoho.
Při zpáteční cestě autobusem z Visalají do Frýdku jsme dojeli ke Zlatníku, tam byla policií uzavřená cesta, podle informací tam za pomoci frézy a traktorů vytahovali posypový vůz, který jsme viděli v příkopě již ráno. Takže jsme hodinu seděli v autobuse a čekali až silnici zprovozní.
Za chvíli jdeme s Radkema a Aničkou do sauny a poté padneme do postele. Dnešní výlet byl nejtěžší co jsme kdy na sněžnicích absolvovali, i když samotná trasa z Visalájí do Pražma je jedna z nejlehčích. Ale podmínky dneska byly opravdu extrémní.

Cestou na Travný

Roman, 14.2.2009

Sobotní výšlap na Lysou Horu

Dnes jsme byli s Radkem a Aničkou na Lysé Hoře. My jsme tam byli po dlouhé době a zase nám to na pár let bude stačit. Šli jsme z Ostravice-zastávky po modré a poté po zelené značce kolem Ondrášových děr až pod Lukšinec. Poté již klasickou a hojně navštěvovanou červenou značkou až na vrchol Lysé Hory. V Šantánu jsme si dali pivo a vracíme se zpět po červené tentokrát až na Butořanku, kde odbočujeme a jdeme podél potoka Mazák (modrá značka) až do Ostravice. Koryto potoka je tvořeno pěknými kaskádami, okolo jsou bukové lesy - na podzim se tu někdy budeme muset vypravit na focení.
Počasí bylo ze začátku výborné, ale vrchol byl zahalen v mlze a foukal velmi silný vítr. Ale bylo hodně teplo, takže to nebylo tak hrozné.
V Ostravici jsme si dali dobré kafe a vlakem dojeli domů. Za chvilku si dáme něco k jídlu a večer jdeme ještě s Radkem a Aničkou do sauny.

Roman, 7.2.2009

Návštěvnost po prvním měsíci

Nový web je měsíc v provozu a za tuto dobu jej navštívilo 128 unikátních uživatelů. Celkový počet návštěv je 269, takže se někteří vracejí i opakovaně. Průměrný návštěvník projde asi 16 stránek. Nejstahovanější spořič obrazovky je z Norska (4 stažení) a ukázkové video k DVD bylo staženo 7x. Mezi nejčtenější články patří naše zkušenosti s bundou a kalhotami od Tilaku a poté články o stavbě domu. Očekával jsem větší využití komentářů, tady se ozvali pouze P3 (děkuji) - tuto část jsem programoval hlavně pro vás, tak nám něco napište a nebojte se na něco zeptat.

Roman, 3.2.2009

Příprava garsonky

Víkend byl po delší době opět pracovní. Protože jsme podepsali smlouvy na prodej bytu, museli jsme si zajistit dočasné bydlení. Na pronájmu jsme byli již předem domluveni s Andreou (děkujeme) a budeme okupovat její garsonku v Ostravě. Martin bude umístěn ke Katčiným rodičům, aby nemusel každý den dojíždět do Frýdku-Místku.
V sobotu jsme se sousedem převezli část nábytku a započali s úklidem garsonky. Za jeden den jsme všechno nestihli, takže jsme pokračovali ještě i celou neděli. Naštěstí byla garsonka vymalovaná, takže jsme v podstatě uklízeli po malování, umývali okno, vytírali podlahu, čistili koupelnu, atd. Na závěr jsme roztáhli koberec, smontovali postel a rozmístili nábytek. Čekají nás už jen drobné úpravy, doplnění osvětlení, přestěhování zbývajících věcí a od 1. března budeme již definitivně přesunuti do dočasné ubikace.

Roman, 2.2.2009

Kněhyně na sněžnicích

V sobotu jsme vyrazili s Katkou na Kněhyni. Tentokrát pouze ve dvou, Martin si vyvrtnul kotník v tělocviku a tak se doma léčil a věnoval domácím pracím.
Sněžnice jsme nasazovali až na závěrečný výstup, sněhu je ale pořád ještě málo, místy vystupovaly vyšší trávy a občas jsme zavadili o větev. Sníh byl místy prachový, ale střídal se s přemrzlým a vyfoukaným tvrdším sněhem. Nicméně sestup byl opět úžasný a za hodinku jsme byli zpět v Kunčicích pod Ondřejníkem.
Předpověď počasí slibovala krásné počasí, ale to také nebyla pravda. Bylo pod mrakem a na okolní kopce nebylo vidět.
Po delší době zase jeden sněžnicový výlet, který nám trošičku horší počasí nemůže zkazit. Ale toho sněhu by mohlo ještě kousek připadnout.

Roman, 10.1.2009

Výlet na Smrk

Náš sobotní výlet na beskydskou horu Smrk se vydařil. Hlavně díky počasí, které vyšlo téměr na 100%. Byla sice zima, ale svítící sluníčko nás dostatečně vyhřívalo.

Ka-Ma-Ro při výstupu na Smrk

Na Smrk jsme vyrazili od přehrady Šance po modré turistické značce od Velkého potoka a již po desáté hodině jsme stáli v sedle pod Smrkem. Po svačince jsme dorazili závěrečný úsek až na vrchol s výborným rozhledem, v dálce byly vidět i Jeseníky. Zpáteční cestu jsme zvolili po červené značce do Ostravice a odtud už vlakem do Frýdku-Místku.
Večer jsme šli ještě s Radkem a Aničkou do sauny, tentokrát jsme jeli vlakem, protože jsme se chtěli stavit i v místní pizzerii. Vyzkoušeli jsme bezva pizzu a zapili ji kvasnicovým pivem. K restauraci Stamar v Kunčičkách u Bašky je třeba ještě poznamenat, že se jedná o jednu z mála nekuřáckých restaurací.

Roman, 4.1.2009

Novoroční výlet

Dnes jsme byli s Radkem a Aničkou na novoročním výletě. Autem jsme dojeli do Chlebovic a odtud šli přes rozhlednu na Kabátici a přes Kubánkov až na Hukvaldy. Na Kubánkově byla nějaká větší akce, hořela tam vatra, prodával se svařák a byla tam spousta lidí a hrála kapela. My jsme však pokračovali dál a polívku jsme si dali až na konci cesty. Z Hukvald jsme se přesunuli autobusem zpět do Chlebovic a odtud již autem domů. Cestou jsme pěkně promrzli, ale teď už je nám dobře.

Roman, 1.1.2009

Spuštění nových stránek

Po dlouholetém vývoji byly spuštěny naše nové stránky. Vím, že nám to trvalo celkem dlouho, ale bylo nějak málo času. Ze starých stránek byly přesunuty všechny cestopisy a doplněny nové z doby, kdy jsme původní stránky již neaktualizovali.
Postupně hledáme a opravujeme chyby, pokud nějakou chybu objevíte, dejte nám vědět na naši emailovou adresu.
Postupně doplníme i sekci Testy, musíme však některé články aktualizovat a nějaké nové vytvořit.