Lienzské Dolomity 2006

Prodloužený podzimní víkend v rakouském Lienzu s pěšími výlety po okolních horách. Lienzské Dolomity 2006

1.den, 27.9.2006, cesta do Lienzu

Na cestu vyrážíme ve středu po práci, Vídní projíždíme už poměrně pozdě a provoz zde byl již velmi nízký. Po dálnici dále pokračujeme na Graz, Klagenfurt, Villach a do Lienzu přijíždíme pozdě večer, kolem druhé hodiny ranní. Po přivítání a vybalení věcí jdeme ihned spát.

2.den, 28.9.2006, pěší výlet v oblasti Zettersfeld

Ráno vyjíždíme autem z Lienzu k horní stanici lanovky Zettersfeld. Cestou platíme mýtné 10,— €. Z parkoviště vyrážíme na pěší výlet k horní stanici sedačkové lanovky Steinermandl Panorama. Dále pokračujeme k jezerům Neualpsee, tam jdeme severní cestou, zpět máme v plánu jít jižní variantou (trasa č. 9 dle mapy č. 47 Lienzer Dolomiten Lesachtal vydavatelství Kompass, 1:50 000). U jezer si dáváme dlouhou přestávku na svačinu a focení, po které se vracíme zpět. Abychom nešli po stejné cestě jako dopoledne, tak pro sestup k parkovišti volíme jinou trasu č. 9A a poté č. 10. Celá tato tůra není náročná, celkově se dá projít asi za 3 hodiny. Poté sjíždíme po úzké silnici plné serpentýn zpět do Lienzu. Cestou musíme dvakrát zastavit, při neustálém brždění z prudkého kopce jsme začali cítit brzdy. Výškový rozdíl mezi Lienzem a horní stanicí lanovky je přes 1 000 metrů.

3.den, 29.9.2006, pěší výlet v  Lienzských Dolomitech

Ráno opět vyjíždíme z Lienzu, tentokráte do oblasti Lienzských Dolomitů k chatě Lienzer-Dolomiten-Hütte. Cestou opět platíme mýtné 10,— €. Naším cílem je dojít k chatě Karlsbader Hütte, pro cestu tam jsme zvolili trasu Rudl-Eller-Weg (trasa č. 14). Trasa vede podél salaší Weißsteinalm pod vrchol Laserzwandu, kde se nacházejí dva klettersteigy. My pouze míjíme jejich nástupní místa, přesto občas musíme projít těžším úsekem zajištěným řetězy. Byli jsme odměněni krásným výhledem na celé údolí Laserzkessel. U chaty Karlsbader Hütte je jezero, které jsme obešli a u chaty si dali přestávku na svačinu. Cestu zpět k parkovišti absolvujeme po příjezdové komunikaci na horskou chatu, která je štěrkovitá a je po ní vedena cyklostezka. Pár cyklistů jsme cestou potkali, trasa na kolo je to pěkná. Procházíme kolem modřínů, které začínají chytat podzimní žlutou barvu. Tato tůra byla již náročnější, potřebný čas chůze je cca 6 hodin. Při sjezdu do údolí si opět brzdy říkají o malou přestávku. Po večeři jdeme na procházku po Lienzu až k hradu Bruck, který se nachází na druhé straně města a je v noci pěkně nasvícen.

4.den, 30.9.2006, pěší výlet v údolí Debanthal

Ráno vyjíždíme z Lienzu a  jedeme severním směrem přes Iselsberg, kde odbočujeme na nezpevněnou silnici, kde se těžko vyhnou dva osobní automobily. Cesta je v mapě označena jako turistická trasa č. 12. U chaty Zur Säge se na chvíli dostáváme opět na zpevněnou cestu, ale to netrvá dlouho. Pokračujeme až na parkoviště Geimberger Schäferhütte, kde odstavujeme auto a vycházíme na nenáročný výlet. Jdeme po trase č. 8B po chodníku Lienzer Höhenweg, u salaše Trelebitshalm fotíme. Po nenáročné stezce pokračujeme až k chatě Lienzer Hütte, kde si dáváme čaj (5,— €). Cestu zpět absolvujeme po naučném chodníku Natur-Kulturlehrweg vedoucím údolím podél potoka přes salaš Hofalm. Celý tento výlet zabere cca 5 hodin. Cestu zpět do Lienzu volíme po jiné příjezdové komunikaci vedoucí přes Nußdorf (turistická trasa č. 9). Tato komunikace je v lepším stavu než ta, kterou jsme jeli ráno. Odpoledne si bereme kola jedeme se projet podél řeky Drávy, začíná však pršet, takže se vracíme. Podél této řeky je vedena pěkná cyklostezka.

5.den, 1.10.2006, cesta domů

Tento den nás čeká už jen cesta zpět domů, která proběhla bez nejmenších problémů. Zastavili jsme se v Radvanicích na drobnou svačinku (oběd) a odpoledne jsme zpět doma a  zakončili jsme tak tento vydařený prodloužený víkend.

Ubytování

Využili jsme nabídky ubytování u příbuzných v bytě v Lienzu. Další možností je spousta penzionů různých cenových relací a velké množství autokempů v okolí řeky Drávy. Při jízdě po hlavní komunikaci vedoucí údolím byla každou chvíli odbočka k autokempu.

Náklady na cestu

Tentokrát se veškeré náklady smrskly na benzín, rakouskou dálniční známku, poplatky na horských silnicích a nákup čerstvého pečiva.